Bouw mee aan het werkgeluk
Zomaar een vragenlijst voorgeschoteld krijgen zonder duidelijke context? Nee, daar doen we bij DENKie niet aan mee! We maakten een korte animatievideo om het doel van de bevraging en de verschillende vragen uit te leggen aan de havenarbeiders. Mascotte Bollie presenteert het verhaal en de Cewez-figuren beelden de verschillende werksituaties uit. Dit zorgt voor heel wat herkenbaarheid bij de havenarbeiders.
Visuele stimulans
Door middel van verschillende visuele elementen zoals een affiche en e-mailhandtekeningen probeerden we zoveel mogelijk havenarbeiders te stimuleren om de bevraging in te vullen. De focus van de visuals lag op het werkgeluk van de havenarbeiders en straalde dan ook positiviteit uit. Er werd duidelijk gemaakt dat er geluisterd zou worden naar iedereen op de werkvloer om op basis daarvan actiepunten op te stellen. Alle kanalen werden ingeschakeld om zoveel mogelijk het doelpubliek te bereiken.
Duidelijk en eenvoudig als vertrekpunt
De bevraging kon digitaal ingevuld worden via ons eigen DENKie-platform. Het platform werd volledig in de huisstijl van Cewez opgezet. Als introductie kon de animatievideo over de bevraging nogmaals bekeken worden, daarna startte de bevraging. DENKie zorgde voor toegankelijke taal, duidelijke visuals bij elke vraag en de mogelijkheid om extra uitleg toe te voegen. Het resultaat van de eenvoud? De bevraging werd minder vaak vroegtijdig afgebroken!
Bevraging op papier
Om de respons extra te boosten, hebben we de bevraging ook voorzien op papier. Perfect voor wie minder happig is op digitale bevragingen of de online berichtgeving gemist zou hebben. De vragenlijst werd aantrekkelijk opgemaakt in een praktisch boekje.
Facts & figures
Het resultaat van de inspanningen van DENKie en Cewez? Een stijging van de respons en een algemeen gevoel van succes. Een vorige bevraging – zonder inbreng van DENKie – leverde 7% ingevulde enquêtes op. Met maar liefst meer dan 600 havenarbeiders die de vragenlijst hebben ingevuld, konden we aftikken op een respons van 30%!