Case
DENKie

Cewez

Een psychosociale risicoanalyse voor Cewez
CaseCEWEZ headerbeeld

Onze services

Platform bevraging
Animatievideo
Creatie visuals
Vragenlijst op papier
Export data

Vraag van de klant

De Centrale der Werkgevers Zeebrugge, kortweg Cewez, is het sociaal kantoor voor de meer dan 2.000 havenarbeiders in Zeebrugge, Oostende en Nieuwpoort. Cewez kwam bij DENKie met de vraag om een welzijnsbevraging (psychosociale risicoanalyse) op poten te zetten. Het doel? Meer werkgeluk voor de havenarbeiders! Wist je dat ook DENK! Cewez mocht helpen? Lees hier hoe DENK! hielp bij hun zoektocht naar havenarbeiders.

Onze oplossing

Om de respons te verhogen werkte DENKie een creatief concept uit voor de bevraging. We creëerden een animatievideo met uitleg, toffe visuals die ondersteunend werken en een toegankelijke vragenlijst via ons eigen platform én op papier.

Case CEWEZ Inleiding

Bouw mee aan het werkgeluk

Zomaar een vragenlijst voorgeschoteld krijgen zonder duidelijke context? Nee, daar doen we bij DENKie niet aan mee! We maakten een korte animatievideo om het doel van de bevraging en de verschillende vragen uit te leggen aan de havenarbeiders. Mascotte Bollie presenteert het verhaal en de Cewez-figuren beelden de verschillende werksituaties uit. Dit zorgt voor heel wat herkenbaarheid bij de havenarbeiders.

Case CEWEZ Uitgelichte afbeelding 1

Visuele stimulans

Door middel van verschillende visuele elementen zoals een affiche en e-mailhandtekeningen probeerden we zoveel mogelijk havenarbeiders te stimuleren om de bevraging in te vullen. De focus van de visuals lag op het werkgeluk van de havenarbeiders en straalde dan ook positiviteit uit. Er werd duidelijk gemaakt dat er geluisterd zou worden naar iedereen op de werkvloer om op basis daarvan actiepunten op te stellen. Alle kanalen werden ingeschakeld om zoveel mogelijk het doelpubliek te bereiken.

Duidelijk en eenvoudig als vertrekpunt

De bevraging kon digitaal ingevuld worden via ons eigen DENKie-platform. Het platform werd volledig in de huisstijl van Cewez opgezet. Als introductie kon de animatievideo over de bevraging nogmaals bekeken worden, daarna startte de bevraging. DENKie zorgde voor toegankelijke taal, duidelijke visuals bij elke vraag en de mogelijkheid om extra uitleg toe te voegen. Het resultaat van de eenvoud? De bevraging werd minder vaak vroegtijdig afgebroken!

Case CEWEZ Platform
Case CEWEZ Vragenlijst

Bevraging op papier

Om de respons extra te boosten, hebben we de bevraging ook voorzien op papier. Perfect voor wie minder happig is op digitale bevragingen of de online berichtgeving gemist zou hebben. De vragenlijst werd aantrekkelijk opgemaakt in een praktisch boekje.

Facts & figures

Het resultaat van de inspanningen van DENKie en Cewez? Een stijging van de respons en een algemeen gevoel van succes. Een vorige bevraging – zonder inbreng van DENKie – leverde 7% ingevulde enquêtes op. Met maar liefst meer dan 600 havenarbeiders die de vragenlijst hebben ingevuld, konden we aftikken op een respons van 30%!

Case CEWEZ Post facebook

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Contacteer ons telefonisch op +32 59 34 02 80
of mail ons: info@hetdenkhuis.be