Case
DigiDENK

Zeiss Vision Center Optiek Jo Zulte

Betere customer journey ingeblikt
Headerbeeld Case Optiek Jo

Onze services

Optimalisatie klantenreis
Dataverwerker
Automatische mailings

Vraag van de klant

Zeiss Vision Center Optiek Jo vertrouwt al sinds 2015 op DENK! voor een heldere communicatie. De optiek in Zulte stelde DigiDENK deze keer de vraag om de customer journey te optimaliseren en te automatiseren. Het doel? Klanten aanzetten tot meer up- en cross-sell. Wij namen dit vraagstuk met plezier onder de loep!

Onze oplossing

Optimalisatie? Da’s onze tweede naam. Uit het datasysteem van Zeiss Vision Store plukten we alle data over bestelde monturen en lenzen. Zo bracht DigiDENK in kaart wie al klant was en hoe de gezinssituatie eruitzag. Daaruit vloeiden sterke en gevatte mailflows voort. Een totaalaanpak richting een optimale up- en cross-sell!

Inleiding Optiek Jo 1

Seize the data

We ontwikkelden volledig inhouse een innovatieve dataverwerker of liever: dataverrijker. Uit het computersysteem van de optiek haalden we heel veel informatie. Die gegevens verrijkten we met bijvoorbeeld de link tussen ouders en hun kind(eren). Daaruit haalden we dan weer data voor de gepersonaliseerde mailings. 

Uitgelichte afbeelding Case Optiek Jo
Mailings Case Optiek Jo 1

Spec(s)taculaire mailings

Door de mailflow te optimaliseren, konden we klanten op vooraf bepaalde momenten herinneren aan bepaalde acties. Zo geniet je als klant van een gratis nazicht van je montuur twee jaar na aankoop en daar worden ze nu automatisch aan herinnerd. Lenzendragers worden erop gewezen om steeds een reservebril op sterkte in huis te hebben – je weet immers maar nooit. Ouders van 17-jarigen krijgen een gentle reminder aan de hogere terugbetaling nét voor zoon- of dochterlief zijn/haar achttiende verjaardag viert. Dat alles met het oog op glasheldere communicatie en sterkere service.

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Contacteer ons telefonisch op +32 59 34 02 80
of mail ons: info@hetdenkhuis.be