Work it met een workshop
Tijdens een workshop met de DENKie-experts verkenden we op
een laagdrempelige manier de verschillende pistes. Aan de hand van moodboards
visualiseerden we onze kijk op de interne communicatie. De bevindingen uit deze
workshop vormden de basis voor de branding voor Latexco’s preventiedienst.
Lancering van Dreamteam Latexco
Dreamteam Latexco werd een feit. Onder deze noemer brengt Latexco voortaan haar medewerkers samen. Hiervoor lanceerden we mascotte Tex, de vriendelijke wolf, die alle Latexco-medewerkers voortaan wakker en alert houdt. In HR- en HSE-campagnes deelt Tex al z’n tips om de veiligheid op de werkvloer te verbeteren.
Heldere fotografie voor een heldere boodschap
Voor de foto’s werkten we met professionele modellen. Zij brachten
mogelijks gevaarlijke situaties in de Latexco-gebouwen duidelijk in beeld. Zo creëerden
we voldoende fotomateriaal voor onder andere affiches, borden, interne visuals
…
Elk kwartaal een nieuwe campagne
Latexco wou elk kwartaal focussen op een nieuw veiligheidsthema. Zo was er de Slip & Trip-campagne om valincidenten te vermijden. Op het scorebord in de productieruimte hield men het aantal dagen zonder valpartijen bij. Na 70 dagen zonder incidenten werden 5 heerlijke Latexco-matrassen onder de werknemers verloot. Ook PBM’s zetten we tijdens één kwartaal extra in de kijker: van beschermende kledij tot oordoppen. Protection is key!
Het laatste zetje tot meer veiligheid
Met mascotte Tex en toffe nudges zet Latexco haar medewerkers extra aan tot alert en veilig werken. Naast het scorebord voor de productieruimte werkten we ook een placemat uit waarop men de 7 gevaren kan aanduiden. Echt iedereen werd betrokken in het traject naar een veiliger Latexo, zelfs de kleinsten met bv. een leuke kleurplaat.