Case
DENKie

Latexco

Latexco dreamteam werkt nu veiliger
Headerbeeld Case Latexco

Onze services

Workshop
Branding en lancering HR- en HSE-campagnes
Fotografie
Bekendmakingscampagnes
Roadbook met nudges

Vraag van de klant

Latexco, een groot productiebedrijf van matrassen en kussens, was op zoek naar een manier om medewerkers te sensibiliseren en te motiveren richting een veiligere werkomgeving. Daarnaast kwam ook de vraag naar cultuuroptimalisatie en kwaliteitsverbetering. Latexco supports dreams, DENKie supports Latexco! Duidelijke, maar toffe interne communicatie? Helemaal ons ding!

Onze oplossing

Voor een omvangrijk bedrijf als Latexco was een duidelijk plan van aanpak de sleutel tot succes. Eerste fase van dit plan? Een no-nonsense workshop met verschillende experts. Daaruit ontstonden tal van ideeën voor de branding en HR- en HSE-campagnes. Daarnaast ontwikkelde DENKie toffe tools: van professionele visuals tot affiches en nudges. Safety first!

Inleiding Latexco 2

Work it met een workshop

Tijdens een workshop met de DENKie-experts verkenden we op een laagdrempelige manier de verschillende pistes. Aan de hand van moodboards visualiseerden we onze kijk op de interne communicatie. De bevindingen uit deze workshop vormden de basis voor de branding voor Latexco’s preventiedienst.

Uitgelichte afbeelding Case Latexco

Lancering van Dreamteam Latexco

Dreamteam Latexco werd een feit. Onder deze noemer brengt Latexco voortaan haar medewerkers samen. Hiervoor lanceerden we mascotte Tex, de vriendelijke wolf, die alle Latexco-medewerkers voortaan wakker en alert houdt. In HR- en HSE-campagnes deelt Tex al z’n tips om de veiligheid op de werkvloer te verbeteren.  

Heldere fotografie voor een heldere boodschap

Voor de foto’s werkten we met professionele modellen. Zij brachten mogelijks gevaarlijke situaties in de Latexco-gebouwen duidelijk in beeld. Zo creëerden we voldoende fotomateriaal voor onder andere affiches, borden, interne visuals … 

Affiches fotografie Case Latexco
Scorebord Case Latexco

Elk kwartaal een nieuwe campagne

Latexco wou elk kwartaal focussen op een nieuw veiligheidsthema. Zo was er de Slip & Trip-campagne om valincidenten te vermijden. Op het scorebord in de productieruimte hield men het aantal dagen zonder valpartijen bij. Na 70 dagen zonder incidenten werden 5 heerlijke Latexco-matrassen onder de werknemers verloot. Ook PBM’s zetten we tijdens één kwartaal extra in de kijker: van beschermende kledij tot oordoppen. Protection is key! 

Het laatste zetje tot meer veiligheid

Met mascotte Tex en toffe nudges zet Latexco haar medewerkers extra aan tot alert en veilig werken. Naast het scorebord voor de productieruimte werkten we ook een placemat uit waarop men de 7 gevaren kan aanduiden. Echt iedereen werd betrokken in het traject naar een veiliger Latexo, zelfs de kleinsten met bv. een leuke kleurplaat. 

Kleurplaat Case Latexco
Animatie PBMs Case Latexco 1
Roadbook Case Latexco

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Contacteer ons telefonisch op +32 59 34 02 80
of mail ons: info@hetdenkhuis.be