Case
DigitaalDenken

Elektro Bossuyt

Loyaltyprogramma installateurs
Headerbeeld Case Alltech 1

Onze services

Digitale processen
Communicatieflows

Vraag van de klant

Elektro Bossuyt is de warmste elektrofamilie van het land. Ze innoveren doelgericht, adviseren persoonlijk en bouwen een band op met installateurs die bij hen kopen. Om die sterke band nog meer in de verkoopcijfers te zien, riepen ze onze hulp in.

Onze oplossing

Wij introduceerden een loyaltyprogramma om de cross- & upsell een boost te geven. Onder de toepasselijke naam ‘Warme klanten’ kunnen klanten punten sparen met hun aankopen. Dit kan op basis van hun maandelijks aangekochte omzet of door mogelijke klanten door te verwijzen naar Elektro Bossuyt. Een bepaald aantal punten gespaard? Cadeautjestijd! Klanten kunnen o.a. kiezen voor een boormachine of high-end koffieapparaat.

Inleiding Fotos Case Elektro Bossuyt

Website als infostek

Op www.warmeklanten.be vinden installateurs alle informatie over het loyaltyprogramma. Van de manieren om punten te sparen tot een overzicht van de mogelijke geschenken, het komt allemaal helder aan bod. In de winkel verwijzen de infoschermen ook naar deze website.

 
Inleiding Foto1 Case Elektro Bossuyt
Loyalty mailing Elektro Bossuyt

Warm maken voor het loyaltyprogramma

In een overzichtelijke mailing stellen we het programma voor aan de installateurs. De verschillende fases van punten sparen, info over de updates, … Natuurlijk komen ook de mogelijke geschenken aan bod. Laat het sparen maar beginnen!

Overzichtelijk dashboard

Het dashoard laat het team van Elektro Bossuyt toe om de stand van zaken makkelijk bij te houden. Hun facturatieprogramma is er namelijk aan gekoppeld. Zo wordt bij het wekelijks facturatiemoment meteen duidelijk of er nieuwe punten verdiend zijn. Dit is ook een pluspunt voor medewerkers in de winkel. Een installateur die bijna voldoende punten heeft voor een speaker? Die kunnen ze misschien wel een duwtje in de rug geven!

Dashboard Elektro Bossuyt
Automatische mailing Elektro Bossuyt

Mailing met update puntensaldo

In de weken waarin installateurs aankopen doen, kunnen ze een automatische mail verwachten met de update van het puntensaldo. Zo blijven ze altijd up-to-date én worden ze extra gemotiveerd om nog wat verder te sparen – of naar de winkel te komen om de punten om te zetten naar een handig elektrogeschenk!

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Contacteer ons telefonisch op +32 59 34 02 80
of mail ons: info@hetdenkhuis.be