Dataverwerker zorgt voor de klik
De nodige data om meer leads te genereren was eigenlijk voorhanden. Uit Efficy, het CRM-systeem van DVV GoWest, haalden we alle gegevens. We ontwikkelden een nauwkeurige dataverwerker om al die gegevens te filteren en de data op die manier te verrijken. Alle 45- tot 60-jarigen? Check. Alle jonge bestuurders? Gevonden in enkele klikken. Mailen maar!
Klanten à la carte
DVV GoWest heeft een trouw cliënteel en een ruim gamma verzekeringsproducten. Voor meer up- en cross-sell was het belangrijk om de customer journey duidelijk in kaart te brengen en die zoveel als mogelijk te optimaliseren. We namen de persoonlijke situatie van verschillende klantentypes onder de loep en creëerden automatische flows. Win-win voor DVV GoWest én voor de klanten, want: geen spam, enkel nuttige informatie!
Work hard, mail harder
We rolden een complete en volautomatische e-mailflow uit: herkenbare lay-out, to the point inhoud. Een meerwaarde in de mailbox dus. Nieuwe klanten maken kennis met het algemene aanbod van ‘Een team voor het leven’. Schadegeval? Nadien krijg je via een automatische mail een tevredenheidsenquête. Als je die invult, maak je kans op bioscooptickets of een adviescheque. Jonge bestuurders krijgen op regelmatige basis gerichte verzekeringsinfo in de mailbox, net als ouderen om hen op minder fijne situaties voor te bereiden. Het is duidelijk: aan elke levensfase werd gedacht.