Case
DENKie

Beltaste

Smakelijke campagnes voor een coole werkomgeving
Case Beltaste headerbeeld

Onze services

Workshop
Branding
Fotografie
Lanceringscampagne
4 campagnes per jaar
Creatieve nudges

Vraag van de klant

Beltaste, ontstaan uit het familiebedrijf Vanreusel Snacks, is reeds decennialang gekend voor hun diepgevroren snacks. In de productieafdeling staan hygiëne, kwaliteit en veiligheid absoluut voorop. Beltaste kwam daarom bij DENKie terecht om de procedures op een eenvoudige manier gekend te maken bij hun personeel.

Onze oplossing

Instructies hapklaar in beeld brengen, dat is helemaal onze meug! DENKie ging aan de slag om voor Beltaste toffe campagnes op te zetten. De eerste stap was een workshop om de noden van het bedrijf in kaart te brengen. Daaruit bleek dat we heel wat verschillende topics konden aanreiken en dan ging ons creatieve brein aan het werk.

Case Beltaste Inleiding

Veiligheid smaakt naar meer

Als herkenbare factor ontwikkelde DENKie een label met een duidelijke slagzin en een subtiele verwijzing naar het logo. Daarnaast brachten we enkele mascottes en figuren tot leven die de slogan extra kracht bij zetten. Ontmoet onder andere Belli-Jeanne, Belli-José en Belli-Rose! Drie heerlijke – geanimeerde – snacks die de tips en tricks serveren aan het personeel.

Case Beltaste Label en mascottes
Case Beltaste Fotografie

Beltaste verrukkelijk in beeld

Onze fotograaf ging langs op de site om de productieafdeling van Beltaste in beeld te brengen. Personeel met haarnetjes, maskers, veiligheidsschoenen, gehoorbescherming en meer, alles is vastgelegd op de gevoelige plaat. Met deze foto’s creëerden we daarna een eerste reeks affiches om de lanceringscampagne aan te kondigen. Daarnaast hebben we ook een beeldenbank aangelegd om de veiligheids- en welzijnscampagne te ondersteunen.

Een recept voor veiligheid

Dankzij de lanceringscampagne krijgen de medewerkers van Beltaste een eerste blik op de thema’s die aan bod zullen komen. Van arbeidsveiligheid tot gezondheid en van kwaliteit tot duurzaamheid. De mascottes geven in een korte animatievideo enkele tips & tricks mee om het welzijn op het werk te verbeteren. De DENKie mediabib speelt hierin een cruciale rol om de video’s op één platform weer te geven. Dankzij de affiches en levensgrote borden met een QR-code naar de video in de mediabib is de campagne duidelijk aanwezig doorheen het bedrijf.

Case Beltaste Lancering
Case Beltaste Kwartaalcampagnes

Kwartaalcampagnes die snakken naar meer

Na een geslaagde lanceringscampagne, kon er werk gemaakt worden van de kwartaalcampagnes. Met als eerste focus: MOS, snijwonden en slip & trip. Een ongeval is zo gebeurd en vaak pijnlijke kost.  Nochtans is het mogelijk om veel snijwonden of valincidenten te vermijden. Voor Beltaste brachten we enkele procedures in beeld om veiligheid op de werkvloer te stimuleren. Een korte, hapklare animatievideo met een quiz om de kennis te toetsen. De bonus? Alle video’s zijn ook beschikbaar in het Engels voor de anderstalige collega’s die het Nederlands nog niet helemaal meester zijn.

Wil je zelf ook bijleren over MOS? Probeer dan nu gratis de SMARTERatWORK-opleiding rond MOS. Bekijk de video, doe de test en laat je inspireren!

Nudges die in de smaak vallen

Dankzij verschillende nudges wordt het veiligheidsgedrag van het personeel gestimuleerd. DENKie ontwierp onder andere een Beltaste-zoekplaat met 10 fouten. De juiste antwoorden zijn uiteraard te vinden in de veiligheidscampagne. De prijs voor wie een zoekplaat indient? Een leuke en praktische brooddoos. Heerlijk!

Case Beltaste Nudges

“Wat ons het meeste is bijgebleven, is de down to earth aanpak van Het DENKhuis waarbij vooral de speelse manier met figuurtjes en animaties ons enorm heeft getriggerd. Tot slot gaat Het DENKhuis voor een duurzame samenwerking wat in ons geval mee de doorslag heeft gegeven.” – Werner Pinxten, COO Beltaste

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Contacteer ons telefonisch op +32 59 34 02 80
of mail ons: info@hetdenkhuis.be