Case
DENKie

PepsiCo

Instructies smakelijk voorgesteld
Case PepsiCo Headerbeeld

Onze services

Creatie mascotte en figuren
DENKie toegangsplatform
Animatievideo’s
Taalwissels

Vraag van de klant

PepsiCo is een internationaal productiebedrijf dat gekend is voor verschillende sterke merken in de voedingsindustrie zoals Pepsi, Lay’s, Doritos en 7UP. De productielocatie in Veurne (snackfabriek) koos voor DENKie om de veiligheidsinstructies op een hapklare manier weer te geven. Daarnaast wordt er ook een nieuw magazijn gebouwd waarvoor duidelijke richtlijnen opgesteld zijn. Maar hoe krijg je deze informatie tot bij de doelgroep?

Onze oplossing

DENKie maakte verschillende instructievideo’s voor bezoekers, medewerkers/interims, chauffeurs en contractors bij PepsiCo. Zo weet elke doelgroep wat de voornaamste zaken zijn om rekening mee te houden om te streven naar een veilige en aangename werkplek. Dankzij het platform toegang kunnen contractors zich aanmelden en een toegangscertificaat verkrijgen. Ook voor de werf wordt het toegangsplatform ingezet.

Case PepsiCo Inleiding

Groetjes van Mrs. Lays & Mr. Doritos

Om één mooi geheel te maken van de communicatietools en animatievideo’s, ontwierpen we twee mascottes, een aantal figuren en een label als rode draad. De mascottes Mrs. Lays en Mr. Doritos verzorgen de introductie van de animatievideo. De vrolijke chips wensen je welkom en laten daarna het woord aan de figuren. De figuren stellen de verschillende medewerkers bij PepsiCo voor. Hierdoor zijn de instructies herkenbaar en minder abstract. Het label ‘Create more safety’ verbindt alles samen tot een krachtige slagzin, gepast voor een productieomgeving.

Case PepsiCo Mascotte figuren
Case PepsiCo Taalwissels

Instructies smakelijk voorgesteld

In een internationaal bedrijf zoals PepsiCo werken er heel wat mensen, maar komen er ook veel externe mensen langs. Elk dient zich aan de richtlijnen te houden voor een veilige werkomgeving, maar elk heeft ook andere focuspunten. Door middel van 4 verschillende animatievideo’s in het Nederlands, Frans en Engels worden de veiligheidsinstructies duidelijk weergegeven voor elke doelgroep. Zo verzorgde DENKie een instructievideo voor bezoekers, medewerkers/interims, chauffeurs en contractors.

Het toegangsplatform in gebruik

Het toegangsplatform van DENKie optimaliseert het toegangsproces voor bezoekers, contractors en chauffeurs. PepsiCo koos ervoor om het platform te gebruiken om contractors toegang te verlenen tot de site. Na het bekijken van de instructievideo, legt de contractor een korte quiz af. Wie geslaagd is, ontvangt een toegangscertificaat waarna de site betreden mag worden. Ook voor de werf waar er volop gebouwd wordt aan extra ruimte voor PepsiCo, wordt het platform gebruikt. Door middel van hun eigen video en vragen worden de veiligheidsinstructies duidelijk gemaakt.

Case PepsiCo Platform

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Contacteer ons telefonisch op +32 59 34 02 80
of mail ons: info@hetdenkhuis.be